شماره حساب ها :
انتخاب یک سرور مناسب (بخش سوم)

سرورهای تیغه ای (Blade)

سرورهای تیغه ای یا Blade، سرورهای کوچکی هستند که در محفظه های تیغه ای شکل قرار گرفته و به شما این امکان را  میدهند تا سرورهای بیشتری را در یک فضای کوچک جای دهید.

 

یک محفظه تیغه ای شامل تیغه های سرور و تجهیزات ذخیره سازی، به علاوه اجزای به اشتراک گذاشته شده دیگری مانند پاور، سیستم خنک کننده، فن، اتصالات شبکه و غیره.

که همگی توسط سیستم مدیریت یکپارچه  کنترل می شوند می باشد.

زیرساخت های تیغه ای عموماً نسبت به رک سرور ها به فضای کمتری درون رک نیاز دارند. همچنین، محفظه تیغه ای به دلیل  برق و سیستم خنک کننده مشترک، به ازای هر سرور برق کمتری مصرف می کند که منجر به گرمای خروجی کمتر و در نتیجه کاهش هزینه های خنک کردن سیستم می شود.

برخی از محفظه های زیرساخت های تیغه ای می توانند تعداد سرورها را تا ۶۰ ٪ افزایش دهند. سرورهای تیغه ای برای مراکز داده مناسب بوده که با ذخیره سازی اطلاعات بصورت خارجی استفاده میگردند و حداکثر محاسبه توان مصرفی در فضای مراکز داده وکاهش برق مصرفی را ارائه میدهند.

تیغه چیست؟

یک تیغه به یک سرور مستقل گفته می شود که مجموعا در محفظه ای با دیگر تیغه ها قرار می گیرد. این محفظه که برخی اوقات از آن به عنوان یک شاسی( اسکلت) نام برده می شود، برق، سیستم خنک کننده، اتصال و مدیریت مورد نیاز هر سرور تیغه ای را فراهم می کند.

خود سرورهای تیغه ای فقط شامل عوامل پردازشگر هستند که آنها را قابل جابجایی یا Hot- Swappable  می نامند.

کمپانی HP نام کل این بسته را سیستم تیغه ای می گذارد.

برای این که بهتر متوجه شویم که هر تیغه به تنهایی شامل چه چیزهایی است، باید بگوییم که یک تیغه ی HP ProLiant در برگیرنده ی هارد های hot-plug ، کارت های متعدد I/O ، حافظه، اتصالات شبکه ای چند منظوره و iLO Remote Management میباشد.

برای ذخیره سازی اضافی تیغه ها می توانند به یک تیغه ی ذخیره سازی دیگر و یا به یک SAN Storage متصل شوند.

بهترین کارایی سرورهای تیغه ای برای چه  حجم کاری مناسب است؟

وقتی که این سرورها را با دیگر رک سرورهای قدیمی مقایسه می کنیم، در می یابیم که انتخاب یک سرور تیغه ای می تواند هر گونه حجم کاری از طرف کاربر را عهده دار شده و به صورت مجازی یا به طور واضح تر به صورت Cloud Computing  (رایانش ابری) وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

 

 

از مهمترین موارد استفاده سرورهای تیغه ای میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

مجازی سازی سرور : با پشتیبانی همه جانبه از سرورهای Citrix Xen، Microsoft Hyper-v، VMware vsphere

دسکتاپ مجازی : که می تواند تمام کاربران از کاربرانی که کارهای ساده و اولیه را انجام می دهند گرفته تا آنهایی که به عملکرد بالای گرافیکی نیاز دارند را پوشش میدهد.

زیرساخت Cloud : هم خصوصی و هم عمومی با راه حل های ویژه و تخصصی مانند HP Cloud System.
استفاده از Big Data : مانند پایگاههای داده و پردازشهای تراکنشی که دامنه گسترده ای از راه حل های SAP، Microsoft، SAS، Oracle را پشتیبانی میکند.
راهکارهای زیرساخت IT برای همکاریهای مشترک : مثل Microsoft Exchange و Lync.
اجرای صفحات وب و ذخیره سازی آنها.
رمز گذاری SSL صفحات وب.
انتشار محتوای صوتی و تصویری.
پشتیبانی کلیه سیستم عاملهای محبوبی که وجود دارند.

به بیانی دیگر، سرورهای تیغه ای همان چیزی هستند که شما نیاز دارید.

استفاده از سرورهای تیغه ای باعث میشود تا در زمان، سرمایه و هزینه های انرژی خود صرفه جویی کنید و در عین حال از این مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود برخوردار شوید و می توانید با استفاده از سرورهای تیغه ای تا ۶۸٪ هزینه های مراکز داده و ۹۰٪ Down Time را کاهش دهید و خدمات رسانی و عرضه برنامه های جدید را سرعت ببخشید.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات