شماره حساب ها :
آیا شرکت شما به سرور نیاز دارد؟

آیا شرکت شما به سرور نیاز دارد؟

سرورها عملکردی مهم را در هر شبکه تشکیل می دهند. و برخی از آنها می توانند به ایجاد یک شبکه بهتر و زیرساخت محاسباتی کمک کنند. بررسی کنید که آیا آماده هستید از یک شبکه peer-to-peer  به شبکه کلاینت سرور منتقل شوید تا نیازهای سازمان شما به بهترین شکل برآورده شود.

 

اصطلاح سرور می تواند به معنای بسیاری از موارد باشد. که آن را می توان خود سخت افزار، سیستم عاملی که بر روی آن اجرا می شود، یا یک نرم افزار که سرویس خاصی را ارائه می دهد، از جمله ارسال ایمیل یا میزبانی وب دانست. غالباً، یک سرور رایانه ای با کارایی بالا است که از نرم افزار یا سیستم عامل های ویژه برای ذخیره داده ها و متمرکز کردن منابع در دفاتر استفاده می کند. اگر سازمان شما از نظر کارمندان، مؤلفه ها یا بودجه در حال رشد است، ممکن است زمان آن باشد که به یک سیستم مبتنی بر سرور یا کلاینت سرور ارتقا دهید تا به یکپارچه سازی و مدیریت فناوری اطلاعات در دفتر شما کمک کند.

در بیشتر موارد، بزرگترین انگیزه برای دریافت سرور، افزایش تعداد کارمندان و ایستگاه های کاری است که به طور مرتب از شبکه شما استفاده می کنند. اگر پیش بینی می کنید در یک دفتر، به بیش از هفت کارمند تمام وقت داشته باشید، ممکن است بخواهید یک سرور را برای مدیریت بهتر نیروی کار و داده های تولید شده آنها در نظر بگیرید. داشتن شبکه مبتنی بر سرور، شما را قادر می سازد تا داده های اضافی را که جمع آوری می کنید و گزارش می دهید، بهتر مدیریت کنید. با نزدیک شدن به 10 کارمند و ایستگاه کاری، مزایای سرور برجسته تر می شود.

 

پنج نکته اصلی زیر از مزایای استفاده از سیستم کلاینت سرور است:

 

  • مدیریت آسانتر کاربر و ایستگاه کاری

یک سرور می تواند به شما در مدیریت کاربران در یک شبکه کمک کند. همه سیستم عامل های سرور - مانند ویندوز و لینوکس - "خدمات دایرکتوری" را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد حساب های کاربری با امتیازات مختلف ایجاد کنید. این حسابهای کاربری شبکه کنترل بیشتری بر منابع شبکه ایجاد می کنند تا کاربران شما به آنها دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، می توانید به یک کاربر یا گروهی از کاربران دسترسی به یک پوشه منابع انسانی اختصاص دهید، اما مانع باز کردن آن توسط دیگران شوید. به همین ترتیب، شما ممکن است بخواهید به مدیر مالی و دستیار پاره وقت او - و فقط آنها – این امکان را دهید تا به چاپگر برای چاپ چک دسترسی داشته باشند. داشتن سرور می تواند این نوع مدیریت شبکه را به واقعیت تبدیل کند.
گذشته از کاربران، سیستم های مبتنی بر سرور اجازه می دهند که ایستگاه های کاری بدون نیاز به مدیریت فردی به صورت مرکزی اداره شوند. به عنوان مثال، ابزار رایگان Windows Server Update Services به شما امکان می دهد که به روزرسانی های نرم افزار مایکروسافت را در ایستگاه های کاری در شبکه خود توزیع کنید و به طور انتخابی کنترل کنید که کدام کامپیوترها به روز شوند و وضعیت به روزرسانی ها را در ایستگاه های کاری نظارت می کنید. ابزارهای مشابهی برای آنتی ویروس و سایر نرم افزارهای امنیتی در دسترس هستند.

 

  • بهبود یافتن اشتراک گذاری فایل و ذخیره سازی داده ها

به همین ترتیب، با تعداد بیشتری کارمند، داده های بیشتری تولید و جمع آوری می شوند و نیاز به اشتراک گذاری فایل و منابع بیشتری است. سرور، اشتراک گذاری را تسهیل می کند. یک کارمند می تواند فایل ها را روی یک سرور ذخیره کند و سایر کارمندان می توانند فایل را مشاهده کنند و روی آن کار کنند. همچنین یک سرور برای کمک به اشتراک گذاری دیگر منابع، مانند پایگاه داده و چاپگر، طراحی شده است. علاوه بر این، سرورها همچنین برای ذخیره سازی کارآمد و بازیابی داده ها طراحی شده اند. آنها مجهز شده اند تا داده های زیادی را ذخیره کنند و به شما امکان می دهند در صورت لزوم ، ظرفیت ذخیره سازی  را نیز اضافه کنید.

 

  • یک سیستم بک آپ بهتر

با مدیریت مرکزی داده ها و ایستگاه های کاری، پشتیبان گیری از داده ها تصادفی نخواهد بود. تلفیق داده های خود به یک سرور به شما امکان می دهد فرآیندهای تهیه نسخه پشتیبان خود را در پوشه های کلیدی و در یک مکان مرکزی قرار دهید. همچنین می توانید از نرم افزارهای پشتیبان گیری قدرتمندتر و مبتنی بر سرور استفاده کنید که از ویژگی های پشتیبان گیری متفاوتی، حتی برای پرونده های مستقر در ایستگاه های کاری فردی نیز بهره می گیرند. هرچه به سمت مدیریت اطلاعات پیچیده تری حرکت می کنید ، به یک نرم افزار پشتیبان گیری سروری نیاز دارید تا بطور موثر برای از دست دادن داده ها و بازیابی آنها آماده شود.

 

  • بهبود یافتن عملکرد برنامه های شبکه

سرورها به گونه ای طراحی شده اند که تعدادی از کاربران را به طور همزمان در خود جای دهد. برای افزایش کارایی، آنها مجهز به حافظه و قدرت پردازش بیشتری نسبت به رایانه رومیزی معمولی هستند. اگر به اشتراک گذاشتن فایل ها یا بانک اطلاعاتی از رایانه دیگر کارکنان در یک مجموعه peer-to-peer، بر بهره وری شما تأثیر دارد، زمان آن رسیده است که به یک سیستم مبتنی بر سرور ارتقا دهید.

 

  • امکان اجرای برنامه های قدرتمند تر

بسیاری از برنامه ها، مانند پایگاه داده، CRM، پیگیری پروژه های مشترک، حتی ایمیل، به سرورها نیاز دارند تا فعالیت کنند. برنامه های مبتنی بر سرور مانند بسیاری دیگر از خدمات فناوری اطلاعات، به سمت مدل تحویل مبتنی بر اینترنت جا می گیرند. حتی اگر تمایل داشته باشید که برخی برنامه ها در سرور خود باشید تا کنترل کاملی بر روی دسترسی و امنیت داده های آن داشته باشید. برخی از برنامه ها همچنین ممکن است نیاز به یک تنظیم کاملاً سفارشی داشته باشند و این امکانپذیر نیست مگراینکه در محل تنظیم شوند.

 

  • گزینه های بیشتر

اگر سازمان شما فقط به برخی از مزایای فوق احتیاج دارد یا منابعی برای مدیریت صحیح کلاینت سرور ندارد ، شما هنوز گزینه های دیگری در دسترس دارید:

 

برنامه های ابری (Cloud Applications)

به بسیاری از برنامه های شبیه به سرور با اسنفاده از خطوط ثابت یا پهنای باند موبایل از طریق اینترنت یا از طریق ابر می توان دسترسی داشت. برنامه های پشتیبان گیری، ایمیل و برنامه های متنوع دیگری از طریق ابر در دسترس هستند. به جای اینکه خودتان برنامه ها را مدیریت کنید، آنها توسط شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند اداره می شوند. در این راه حل، با از دست دادن کنترل بر اطلاعات، توانایی دسترسی به آنها در همه جا برای شما فراهم میشود. داده های شما در سرورهایی قرار دارد که شما آنها را مدیریت نمی کنید، و اگر خرابی وجود داشته باشد، به آن سرویس ها یا داده ها دسترسی نخواهید داشت. همچنین اگر در منطقه ای هستید که دسترسی به اینترنت با پهنای باند قابل اطمینان ندارید، کارایی این راه حل معظلی خواهد بود. در عین حال، این کاهش فشار بار مدیریتی می تواند کاملاً نعمتی برای شرکتها با کمبود منابع باشد. پس از بررسی هزینه های پشتیبانی از برنامه مبتنی بر سرور خود، ممکن است استفاده از سرور خود برای شما اقتصادی تر از استفاده از یک راه حل ابری باشد.

 

ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS)

دستگاه های ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) به شما امکان می دهند بدون نیاز به نصب و نگهداری یک سرور تمام عیار،  ذخیره سازی  مبتنی بر هارد دیسک را به شبکه خود اضافه کنید که با هزینه کمی در دسترس شماست. با یک دستگاه جمع و جور، NASها بسیاری از قابلیت های شبیه به سرور مانند میزبانی پایگاه داده، فضای پشتیبان گیری یا به اشتراک گذاری چاپگر را با یک مدیریت آسان مبتنی بر وب ارائه می دهند.

 

دسترسی از راه دور

شبکه های خصوصی مجازی (VPN) به کاربران مجاز از راه دور اجازه می دهد، به منابع شبکه داخلی سازمان شما مانند فایل های موجود در NAS یا چاپگرهای مشترک دسترسی پیدا کنند. این امر به ویژه برای سازمانهایی با دفتر مرکزی که کارمندان آنها معمولا ً در سفر هستند و یا برای سازمانهایی که دارای شعب هستند و نیاز به اتصال به منابع در دفتر مرکزی دارند (مانند پایگاه داده یا فایل های ذخیره شده) قابل استفاده است. در گذشته، این قابلیت تنها با سرورهایی ویژه یا با Routerهای گران و پیچیده امکان پذیر بود اما اکنون بیشتر سخت افزارهای روترها قابلیت VPN را ارائه می دهند.

 

 

  • ظرفیت خود را همزمان با رشد خود گسترش دهید

با رشد سازمان شما، گزینه های سروری زیادی وجود دارند تا توانایی به اشتراک گذاری، مدیریت و دسترسی به اطلاعات شما را فراهم کند. اگر تخصص و منابع آن را داشته باشید، یک سرور ویندوز یا لینوکس یک بستر همه کاره را برای ارائه مجموعه ای از خدمات به دفتر شما از جمله ذخیره سازی فایل، اشتراک گذاری چاپ و ایمیل ارائه می دهد.

در صورت نیاز به ذخیره بیشتر داده ها یا به اشتراک گذاری چاپگر، دستگاه های اختصاصی و مدیریت آسان تر مانند NAS، بدون نیاز به تخصصی سطح بالا، ارائه این خدمات را ساده تر می کنند.

 

 

 

 

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات